31 december 2008

Så var 2009 några timmar bort...

I skrivandets stund håller jag och min sambo på att göra oss i ordning för att fira nyåret med Anders, en gammal vän, och hans familj. Vi ska laga lite käk, passa på att sitta ner och prata om gammalt och nytt, samt att jag ska få chansen att hålla och leka lite med min gudson Gabriel.

Av olika anledningar har jag inte haft möjlighet att besöka honom och resten av hans familj under halvåret som gått, så jag tänker passa på att kravla runt på golvet och leka med honom så mycket jag bara hinner. Har mjukisbyxor på stand-by, eftersom chinos inte är det bästa plagget att vara lekfarbror i...

Jag kan inte annat än erkänna att jag blev förvånad men också mycket glad och stolt när Anders och hans sambo frågade om jag ville bli lille Gabriels gudfar. Visserligen är titeln numera utbytt mot fadder och fadderbarn, men de namnen får mig att tänka på hjälpgalor, så jag föredrar de gamla benämningarna...de har mer känsla av helighet... Och faktum är att jag ännu inte mött någon som föredrar de nya namnen.


Eftersom jag inte kan låta bli att pyssla på egen hand, så gjorde jag följande kort till Gabriels dop. Jag har här valt att ta bort efternamn och datum från motivet. Trots att detta inträffade i somras, känns det aktuellt att visa det nu eftersom det är med bland annat den lille killen jag ska spendera kvällen. Förhoppningsvis kommer Anna ta lite bilder när jag kravlar runt och leker med honom...

Så vad kan sägas om det gångna året?
Det har varit ett händelserikt år. Förutom att bli gudfar, startade jag Inkdragon Studio i februari och har haft ett bra första år. De målen som sattes upp i samband med starten, har uppfyllts eller genomförts. Det långa samarbetet med FujiColor har visserligen lett till att jag inte arbetat med vissa kunder under lång tid, men har övertygelsen att de efter årsskiftet kommer att ha användning av mina tjänster igen. På tal om FujiColor så var det en kollega därifrån, Victor, som uppmuntrade mig att börja blogga. Något jag nu uppskattar mycket att göra...

Jag och min sambo flyttade till en lägenhet i Bunkeflostrand under sommaren, där vi trivs mycket bra. En mysig och lugn plats där man kan slappna av, när stans ljud och buller blir för mycket. Något jag känner att jag behöver då och då, lite lugn alltså...

Nu när det nya året stundar, bara timmar bort, önska jag alla vänner, bekanta, kollegor, kunder och läsare...

Ett gott slut 2008
och en god start 2009

Inga kommentarer: