10 december 2008

Digital pumpa

Många lär tro att jag personligen har en speciell förkärlek till pumpor, men sanningen är att jag uppskattar den mystik och koppling till det mörka och magiska pumpan ofta har. Eftersom jag hade lite blandade känslor till den pumpamålning jag tidigare gjorde i vattenfärg och akryl, så valde jag att göra ännu en. Jag valde här att tuscha och senare färglägga digitalt. Det här resultatet gav motivet lite mer rättvisa, även om jag lärde mig mycket av målningen.

Tillsammans med mina kollegor och arbetsgivare på FujiColor digitalframkallade vi den nya pumpabilden, som nu fått namnet Pumpkinhead. Resultatet blev en riktigt bra bildproduktion med starka och klara färger.

Om du är intresserad av Pumpkinhead, eller andra befintliga och kommande motiv, så skicka en intresseanmälan till info@inkdragonstudio.nu (skriv Pumpkinhead i ämnesraden).

Finns ett tillräckligt stort intresse i nuläget, är det möjligt att det inom kort finns tavlor eller annat till försäljning.

På tal om försäljning, så har pressen över att hinna julshoppa parallellt med heltidsarbete slagit till. Visserligen var det åter igen födelsedagshandlande (många i familjen har blivit decemberbarn), men jag ser den stress, som är typisk för många småbarnsföräldrar, växa inom mig. Det är tur att det inte finns några små barn i släkten just nu, den enda är mitt fadderbarn Gabriel (eller rättare sagt gudbarn, jag föredrar de gamla titlarna) som ska få sig en liten julklapp..

Nu var det present till sambon och i som vanligt sköts inköpen upp till sista stund. Lyckligtvis har jag en aning om vad hon tycker om så det löste sig...hoppas jag...

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Nämen å kolla, det blev snyggt sådär också! Man ser att det är en annan typ av teknik :)