8 december 2008

Mamma Mia!?

Igår var det dags för den överraskningsupplevelse som jag vann när jag deltog i Skånemästaren. Så både jag och min sambo gav oss av till Radio Malmöhus lokaler för att se vad det var för upplevelse som väntade på oss. Jag kan inte neka till att vi var på sprickningsgränsen av nyfikenhet.


Vi började lite lätt med glögg, mingel och lite småprat kring programmet Skånemästaren med bland annat programledarna Gun Bergbring och Claes Westinger.

Efter mingel och glögg fick vi en rundvandring i Radio Malmöhus lokaler, främst studion där Gun och Claes spelar in programmet. Här ser vi Claes demonstrera radioutrustningen.

Jag passade på att ta en närmare titt på hur det såg ut vid sändningsbordet. För visst har det varit en liten dröm att få göra radioprogram.

När klockan närmade sig 12:30 berättade äntligen Gun (i rött) vad vi skulle få göra. Det blev inget mindre än att få åka till den nya Malmö arenan för både julbord...

...och att se live-föreställningen av Mamma Mia! Här står jag redo att gå ut till de väntande taxibilarna som skulle ta med oss alla.


Både mat och föreställning var fantastisk. Visst tycker jag att själva handlingen i Mamma Mia är lite simpel med den naiva tonårsdottern och den buttre modern, var det fantastiska ligger är i ett fantastiskt framträdande i musik och sång. Det är roligt att så många av ABBAs hits så naturligt passar in i situationerna som uppstår och skådespelarna levererar dem med kraft och finess.

Så det var en riktigt trevlig och härlig upplevelse, vi var så nöjda både jag och min sambo när vi på kvällen vandrade hemåt i mörkret.

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Schyst! Vilken vinst :D Bara att få se den nya arenan måste ju ha varit kul :) Och nu kan du säga att du varit mycket kulturell också med en sådan upplevelse ;)