15 december 2008

Julmarknad & deadline

Helgen som gick blev innehållsrikare än vad jag hade räknat med. Förutom att det drog ihop sig till deadline för de manus jag skriver åt Egmont Kärnan, var det också julmarknad på S:t Gertrud i Malmö. Även om namnet antyder sjukhus rör det sig om konferanslokaler, restaurang och patisserie...

Så det blev julmarkad tillsammans med sambo och goda vänner. Det var en mycket trevlig upplevelse, även om vi hela tiden fick känslan av att marknaden krympt sedan året innan. Det enda som hade växt och kändes extra juliga var priserna på vad som såldes. Känslan var dock den rätta med tomteluvor, julmusik och många muntra människor.
Vi passade också på att gå en runda på stan, när det för en gångs skull var söndagsöppet, för att klara av lite julklappshandel.

Visserligen har jag och min sambo löst mycket av julklappshandeln på annat vis i år, på vilket vill jag ännu inte avslöja, men det var trevligt att se vad som fanns, eftersom några julklappar fortfarande är kvar att inhandla.

Nu har det mesta ordnats och manusen har skickats iväg, så jag planerar att ta det lite lugnt resterande tid av december. Jag ska istället passa på att färdigställa en tatuering åt en bekant samt börja skissa lite mer på Dean-äventyret med anknytning till vikingarna.

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Nej vad kul, så du ska få den stora äran att designa någons tatuering?? :D