28 december 2008

Skissandes i vinternatten

Trots att jag passa på att ta det lite lugnt och bara njuta av tillvaron, så har jag lyckats få tummarna loss att arbeta med den tatuering jag lovat att designa. Eftersom jag personligen inte har ett hum om hur det faktiskt går till att tatuera, med undantag från det jag sett i Miami Ink och L.A. Ink, så kommer arbetet att stanna vid blyertsbilden.

Som arbetet artar sig hittills är jag inte helt ointresserad av att göra en tuschvariant av bilden senare, men det kommer att bli ett personligt nöje utan väntande deadline...med andra ord bara skoj...

Motivet, som önskat, blir av en vålnad i kåpa som håller ett svärd och sköld, samt att det på dess rygg stiger upp vingar...en ganska komplicerad bild med andra ord. Jag har därför valt att dela upp bilden i två delar, själva vålnaden och vingarna. Främst för att om något blir fel någonstans måste inte hela motivet göras om.

Själva vålnaden är så långt gången att det enbart är små jusetringar här och där kvar att göra. Vingarna kräver lite mer jobb, eftersom jag lagt in för mycket detaljer och måste dra ner på dem för att de ska fungera i helheten...

Jag fick följande svar när jag mailade motivet för godkännande:
"I like your work! Its fantastic! I like what you have done , and I´m surely approveing that one. Its great!"

Bättre kan det faktiskt inte bli... Inom kort kommer arbetet avslutas och så får vi se hur tatueraren arbetar vidare på motivet.

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Jaaa jag vill också se den tuschad!! Suveränt snygg :DD