19 december 2008

Ny sida och fortsatt avtal

Jag spenderade morgonen med att sitta på ett café tillsammans med en gammal vän från gymnasietiden, Mattias Nilsson, som numera är skicklig webbdesigner och avslutar snart sin utbildning till informationsarkitekt. Som jag förstår det handlar det om att lära sig strukturera information i system med allt från användartestning, databaser, modellering och programmering eller implementering. Exakt vad det innebär har jag som digital lekman inte särskilt bra koll på, men jag vet att han är en digital mästare...han har flera gånger räddat min dator från härdsmälta...

Mattias har lovat att fixa till min webb-portfolio på dannyahrling.nu och vi, förutom att pratade gamla minnen och vardagsäventyr, spånade idéer på hur den färdiga sidan skulle kunna se ut. Resultatet kommer att bli spännande men det kommer dröja lite innan all grafik är färdig.

Så snart vi fikat klart var det hög tid för mig att springa vidare, då jag hade ännu ett möte att ta mig an. Nu med Daniel Carlsson som arbetar vid Egmont Kärnan som Art Director. Det är Daniel som ger mig manusuppdrag och det är alltid nyttigt att ses då och då mer än genom e-post. Främst för att få veta att materialet jag producerar motsvarar förväntningarna.

Givetvis är det alltid lite nervöst, ingen vill höra att de gjort ett dåligt jobb. Men så var inte fallet denna gången heller. Daniel och hans medarbetare verkar mycket nöjda med vårt samarbete hittills, så skrivandet fortsätter under 2009 också.

Dessutom är Daniel, tillsammans med bland annat Ted Stridh (redaktör för DigitalComics.nu) och Tomas Engström (skribent för Loading.se), några av de stolta ägarna till de första exemplaren av Pumpkinhead. Tavlan är egentligen inte i produktion, men lite intresse har visats för den så det kan bli aktuellt inom en inte allt för avlägsen framtid att jag låter den, tillsammans med andra motiv, tryckas upp.

På tal om motiv, så kunde jag inte låta bli att skissa på en cartoon-variant av karaktären Kryten från kultserien Red Dwarf. Som en kul grej tuschade och färglade jag den. Är man ett gammalt fan av denna kultserie så är man...