17 december 2008

Digital julhälsning

Varje år händer samma sak. Varje år bestämmer jag mig för att skicka ett par julkort till nära och kära, samt kunder jag haft under året...och varje år glömmer jag fullständigt bort det tills sista stunden att posta dem är kommen.

Åtminstone så brukade det vara så till för ett år sedan...

Lyckligtvis har min sambo Anna den stora sinnesnärvaron att komma ihåg allt viktigt som inte har med att trycka på datorn eller kladda med tusch och färg att göra. Vi gjorde en överenskommelse förra julen att hon skulle göra de verkliga julkorten, så skulle jag ta hand om det digitala. Främst för att de ska postas i tid, tankspridd som jag kan bli på vardagsgöromål när jag fokuserar på ett jobb eller en deadline...

Anna är en sanna förskolefröken och föredrar att pyssla med papper, kartong, klister, pärlor, färgpennor, stämplar, etc. Men så blir det små, trevliga och uppskattade kort.

Årets digitala kort är av den gran som prydde gården vid husen där Annas föräldrar bor, uppe i värmland. Att se den stå och tindra i skymningen gav känslan av att faktiskt leva i en julidyll så stor att jag kunde inte låta bli att fotografera den. När jag idag plockade fram bilden, var den given som julkort. Allt som behövdes var lite justeringar och en trevlig ram.

Nu, efter att ha suttit och mailat majoriteten av de som ska få kortet i år, börjar lite julefrid lägga sig över mig...nu är det bara den sista julshoppingen kvar...

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

Jodu, hur många julkort skulle man egentligen inte kunnat ta sig tid och ork att faktiskt skriva och skicka? Själv blev det bara två riktiga kort för min del den här julen :P

Danny Ahrling sa...

Det är så lätt att glömma bort...och så hux flux är julen över en *S* Visst är ett digitalt kort inte lika kul som ett äkta...men det är bättre än inget. Så du har lite tid kvar ;-)