2 april 2010

Påsk 2010

Jag fick idag veta att en trailer till filmatiseringen av Terry Pratchetts bok Going Postal, som jag ivrigt väntar på, hade lagts fram på hemsidan till kanalen Sky1. Den är i nuläget tillgänglig att se här.

Vad kan jag säga? Än så länge så ser det mycket lovande ut!

Det är uppenbart att de gjort förändringar på historien, men det är ju för att anpassa innehållet så att det fungerar på film. Att flytta något rakt över från ett medium till ett annat är sällan bra.
Jag hör ofta folk klaga på att filmatiseringar av böcker blir dåliga, för att de utelämnar massor av detaljer. Men vilka detaljer som skulle tagits med är dock ingen överens om, så liksom mycket annat så är det en fråga om personlig smak. Ingen kan göra en film som kommer tillfredsställa alla smaker.

Som det ser ut i nuläget är jag mycket nöjd och spänd över att få se slutresultatet. Det blir en otålig väntan från och med nu.
Så snart jag har möjlighet till att se den kommer jag kasta mig med en duns ner i soffan med en stor skål popcorn och tindrande ögon...


Påsken, som nu är i full gång, firar vi med familjen som vanligt och som högtid är den som vanligt väldigt behaglig.
Det är kanske för att helgen har sitt ursprung i Kristi död och uppståndelse som gör att den inte blir lika stressig, utan snarare en tid för begrundan och att vara tillsammans med sina närmaste. Kristen eller ej, det finns inget som är bättre än att spendera tid med sin familj.

Och så vill jag passa på att önska alla en riktigt Glad Påsk!

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

Glad påsk tillbaka! Hoppas att Going Postal kommer snart och förgyller april ytterligare lite till ^^

Danny Ahrling sa...

Glad Påsk till dig med!
Vad jag hört nu så är det i början av Maj som Going Postal kommer visas. Vi får helt enkelt vänta och se, men du vet vad man säger... Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge :-)