6 april 2010

Ömma fötter

Ibland är det dumt att vara snål...det kommer inget gott ur det...

Jag var tvungen att åka förbi Revisorn, inför årets deklaration och annat pappersarbete, för att lämna ytterligare en bunt papper. Främst för att se till så att allt blir rätt och därför glädja Storebror i form av Skatteverket, men också för att jag ska slippa tänka på det ett tag...varför har man annars en revisor?

För att passa på att njuta av besöket i Centrum så smet jag in på Science Fiction bokhandeln. En bok jag rekommenderats, The Way of Shadows av Brent Weeks, fanns tillgänglig och eftersom jag längtar efter något nytt att läsa plockade jag upp den. Om jag kommer tycka om den så mycket att jag köper de två andra delarna i serien återstår att se. Jag för börja med denna först.

Så tog jag ett, i efterhand, klumpigt beslut. Eftersom det varit en hel del stillasittande på sistone så tog jag beslutet att passa på att njuta av en långpromenad från Gustav Adolfs torg i Malmö. Och dessutom spara busspengarna.

Så det blev en hel del traskande.

Utan att överdriva så var jag väldigt öm i fötterna när jag försiktigt drog av mig skorna när jag väl kommit hem. Nog för att man ska vara hurtig och försöka röra på sig så mycket som möjligt, men jag tror det blev lite för bra.

Och allt detta för att spara lite busspengar?
Nog ska man vara sparsam, men kanske inte fullt så dum. En liten tröst är i alla fall att jag har något att läsa medan jag vilar fötterna...

Inga kommentarer: