13 april 2010

Death Jr. fanart

Ibland kan jag inte låta bli att göra en fanart. Det lockar så mycket att göra när tid finnes...

Sedan jag köpte Death Jr volume 2 har jag älskat omslaget. Också serien och de andra omslagen som finns tryckta i ett galleri inuti, men det var något med det här omslaget som fick mig att plocka upp albumet och bläddra i det.

Så jag passade på att göra det som en övning på CintiQ-plattan. Slutresultatet blev förvånansvärt bra. Min linjeföring är något annorlunda, men det är alltid bra att försöka träna upp lite mångsidighet i sitt arbete. Och som med alla tekniker, så behöver man hitta sina styrkor och svagheter. När man väl vet var de sitter så kan man justera arbetet för bästa möjliga resultat!



Jag har också passat på att recensera albumet hos DigitalComics, så varför inte ta en titt och få reda på vad som döljer sig bakom dessa pärmar? Den recensionen hittar du här.

Inga kommentarer: