22 april 2010

Massor av krångel!

De senaste dagarna har varit minst sagt olustiga!

Förra helgen gjorde vi en beställning hos Discshop.se på några DVD-boxar med varierat innehåll, för att muntra upp en ganska tafflig tv-tablå som vi har framför oss den närmaste tiden. I mitt fall var det en säsong av The IT Crowd och samlingen med alla tv-avsnitt av Black Adder. Samtidigt tyckte Anna att det var på tiden att hon skaffade den fullständiga samlingen av Sex and the City, eftersom hon tröttnat på att bara få se sporadiska avsnitt på tv.

När paketet anlände häromdagen tyckte jag att det var ovanligt litet för att innehålla över 20 skivor. Dessvärre var så också fallet, för det visade sig innehålla en samlingsskiva med expansioner till The Sims 2 istället för Sex and the City. Kundtjänst var givetvis stängt så det blev att skicka ett argt mail istället.


Lyckligtvis fick jag responsen och ett nytt paket dök upp med den saknade boxen. Returlappen till spelet fanns, men inget att lägga det i...så det blev att tejpa ihop deras egna paket och slänga på lådan. Det enda som irriterar mig fortfarande är att på både Ordersedel och Retursedel stavade de mitt namn fel...trots att mina kontaktuppgifter hos dem är rättstavade. Vem som än gjorde utskickat måste ha haft huvudet under armen...

På tal om post så har ett paket från Ted Stridh, med blandat innehåll, spårlöst försvunnit i posthanteringen. Jag väljer att hoppas att det bara kommit på avvägar, men ett redan skakigt förtroende för Posten håller på att rasa...

Som grädde på moset var internet oåtkomligt större delen av dagen, tillsammans med att både digitalboxen till tv:n och telefonanslutningen varit stendöda. Även om internet är tillbaka. är fortfarande både tv och telefon utslagna. Tydligen, enligt Aftonbladet, rör det sig om en felaktig uppdatering till McAffe-antivirus som gjort att programmet attackerar systemfiler och på så vis får datorer att haverera. Tydligen är Telia, vår leverantör, värst drabbad i Sverige. Själv kan jag, bortsett från att vara utan tv och telefon, skatta mig lycklig...eftersom vi använder F-secure.

Inga kommentarer: