29 september 2009

Nr 100

Trots att det är nästan ett år sedan jag startade att skriva blogginlägg, så känns det ändå inte så avlägset som man skulle kunna tro. Det var därför med förvåning och ett skratt jag upptäckte att det nu var dags för inlägg 100...

Och en blogg, som skulle fungera som lite av en portfolio, blev snart också en plats för vardagsreflektioner tillsammans med händelser av olika slag...viktiga milstolpar och bara udda eller roliga incidenter. Jag hoppas du som läser tycker det är lika kul som jag gör när jag skriver och att vi kommer ha många nya inlägg framför oss...

Under dagen som gått passade jag på, när alla måsten var gjorda, att träffa min vän Andreas för första gången på mycket länge. Tanken var att vi skulle äta en bit mat och berätta vad som hänt sedan sist, uppblandat med skämt, anekdoter och massor av humor.

Som alltid när vi träffas...

Ett vanligt måste när vi vandrar genom centrum är att besöka Science Fiction Bokhandeln. Andreas tänkte pass på att fylla på lagret av hans bok Skaldehav som de tagit in och säljer där...

Tycker du om fantasy, äventyr och sjöjungfrur så besök butiken i Malmö för att köpa ett exemplar av Skaldehav för endast 150:-

Personligen kunde jag inte låta bli att plocka upp ett exemplar av Terry Pratchetts senaste bok Unseen Acedemicals. Även om jag inte är en fotbollsfantast, ser jag mycket fram emot att läsa en Discworld-roman med fotbollen som huvudsakligt tema. Med tanke på Pratchetts förmåga till humor och satir, så tror jag den kommer att vara läsvärd...när jag läst ut den skriver jag några rader och berättar.

Något säger mig att jag kommer att ha svårt att släcka lampan ikväll...

Inga kommentarer: