26 september 2009

Det blev en liten flicka...

Jag spenderade lördagsförmiddagen på det sätt jag älskar mest, det vill säga liggandes vaken till sängs och njutandes över att det är med helg, när telefonen ringde. Det var Anders, en av mina äldsta och närmaste vänner vars son Gabriel jag är stolt gudfar till, som lät både trött och sliten men samtidigt mycket lycklig.
Under förmiddagen hade hans sambo Tina fött en välskapt liten dotter.

Eftersom det knappt gått en och en halv timme efter förlossningen när han hörde av sig, kände jag mig mycket stolt och hedrad att vara en av de första som han hörde av sig till för att berätta. Lilla Tindra hade kommit smidigt till världen och hade redan börjat äta med glupsk aptit. Något jag tror är ett drag från pappa...

Välkommen lilla Tindra...och grattis till hela familjen!

Inga kommentarer: