28 december 2010

Mellandagsfrid i stugan

Det har varit en mycket jäktig tid nu, den senaste tiden...
Man inser plötsligt att bara för att det är jul, betyder inte det att allt stannar av och att man kan ta det lugnt. Kanske lite naivt att tro något sådant, men så är julen också den tid som lockar fram barnasinnet mest...i alla fall hos mig!

Men nu börjar tillvaron lugna ner sig så pass att jag kan unna mig att ta ett par dagars time out! Ett par välförtjänta sådana... Jag ska passa på att varva ner, bara sitta i lugn och ro. Kanske passa på att läsa lite i alla de böcker och album jag skulle hunnit med, men som tvingats läggas åt sidan. Det finns ju ett och annat jag vill skriva om till DigitalComics, så nu är kanske chansen att läsa in sig utan att stressen bankar för dörren.

Nu när Julafton är förbi och inget annat är kvar att stressa för i år, är det kanske den bästa sysselsättningen av dem alla.

Ja, så får det bli...några dagars äkta julfrid!

Men jag kanske ska vara försiktig med vad jag önskar...som Nissen lär sig den hårda vägen i denna Lindström-teckning. (klicka för större)


Ett signerat tryck av mästaren själv, en julklapp från min vän och kollega Ted. Men hur oanständigt något än är, finns det något bättre än att skratta?
Bortsett från några dagars ledighet då!

God fortsättning!

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

*S* det var mig en fräck bild det där, hoppas verkligen att du fick det lugnare än så! Och att du samt Anna får en världsbäst nyårsafton tillsammans :D

Danny Ahrling sa...

Tack! Vi hade en mycket trivsam Nyårsafton med familjen... Jag hoppas du också hade bästa möjliga Nyår :-)