14 december 2010

Inspiration från rymden

Min yngre bror började för ett tag sedan spela Star Craft II: Wings of Liberty, uppföljaren på det klassiska Star Craft som för drygt 10 år sedan var en enorm hit. Jag vet, för jag spelade det själv också...Blizzard Entertainents spel har alltid lockat och imponerat.

Även om det var människorasen, eller här kallad Terran, som var den grupp i spelet jag började att spela med...så finns det något väldigt lockande och fascinerande med de två andra. Det utomjordiska och andliga Protoss, tillsammans med det hänsynslösa och insektsliknande Zerg. Samtliga med egna värderingar, mål och taktik.

I nuläget har jag inte haft mycket lust att spela spel, förutom det återuppväckta intresset för brädspel, men att se honom spela Star Craft igen väckte ett visst intresse och en längtan att prova på igen. När, var, om får vara en fråga för framtiden, men jag kunde inte låta bli att göra en skiss medan jag satt i tv-soffan som senare hittade bort till ritbordet... (Klicka för större bild)


Som sagt så hade jag en viss förkärlek till Terran och också till deras olika karaktärer. Särskilt de Space Marines, som utgör grundtrupperna i lägret. Vilket kanske syns med tanke på motivet. Även om det är länge sedan jag såg figurerna, illustrerade eller på andra stillbilder, så tyckte jag att jag fångade andan av dem. Inte en perfekt liknelse, men både andligt och nöjesmässigt tillfredsställande!

Inga kommentarer: