3 januari 2011

Nytt år: 2011

Jag måste erkänna att starten på ett nytt år alltid känns seg...men så brukar jag alltid tycka att det känns när jag har haft några lediga dagar. Det är svårt att smidigt gå från att bara ligga och läsa böcker samtidigt som man njuter av tillvaron...till att ha händerna fulla med saker som måste göras snarast.

Trots det hägrande arbetet har jag äntligen haft tiden och lusten att läsa Eoin Colfers fortsättning på Douglas Adams klassiska bokserie Liftarens Guide till Galaxen, samtidigt som jag haft möjligheten att bläddra i lite album som jag förbisett under hösten och vintern. En syssla jag rekommenderar varmt, särskilt med en kopp varm choklad.

Det var över lag en skön början på det nya året och känner mig laddad att ta hand om alla utmaningar som finns utmärkta på kalendern. Jag inser också att jag har en hel del nytt spännande framför mig den kommande tiden. Att anstränga sig och visa framfötterna leder i regel till något gott och det här är inget undantag. Men det är för tidigt att avslöja något...det kommer jag göra när tiden är den rätta.

Till alla där ute vill jagh passa på att önska en god fortsättning...
och ett Gott Nytt År 2011

Inga kommentarer: