22 mars 2010

Några stilprover...

Har suttit, när tid funnits, för att skissa på lite idéer jag hade...inte så mycket på figurerna i sig utan snarare på hur jag designar karaktärer. Jag vill hitta något som fungerar både bra för mig att skissa och som senare kommer bli snyggt när jag tar upp bilden på CintiQ-plattan, tuschar och färglägger...

Jag var känd för att använda väldigt tjocka linjer...men ju mer jag arbetar, ju mer blir de tunnare linjerna. Och nu, när jag har möjligheten, är det väldigt givande att experimentera med dem.

Den senaste skissen, av min figur Martin och två slumpvis tecknade karaktärer, visar på lovande resultat. Det är bara att fortsätta att experimentera och låta pennan glöda.

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

Akta så pennan inte smälter om du nu använder en av plast på din fina CintiQ-platta ;)

Men det ser bra ut (som alltid *ler*), keep it up!

Danny Ahrling sa...

Haha...jag ska försöka vara försiktig med den...
Tack så mycket! :-)