6 mars 2010

Funderingar vid vattnet

I samband med att jag fått ordning på den nya hårdvaran och alla programmen som jag använder, parallellt med de uppdrag jag åtagit mig att genomföra, så passade jag på att göra en genomgång av de gamla filer som ligger och dräller bland mina arkiv och backup:er.

Av en ren slump hittade jag de experiment jag gjort med Dean inklippt i vardagsmiljö. Den stilen var en kort tid basen för de strippar jag tecknade och lät publicera. Även om det bara var ett sätt att experimentera med mediet och något som jag i nuläget inte är intresserad av att göra, så blev några riktigt trevliga strippar gjorda.

Eftersom följande motiv blev så tilltalande och uttrycksfulla, tänkte jag dela med mig av dem.

Dean sittandes vid vattenbrynet i mina hemtrakter. Vi ser tydligt det välkända landmärket i bakgrunden som bekräftar att Danmark är nära... Vyn är vacker, men kanske lite typisk, och parkbänken gav intryck om en skön plats att sitta och se ut över havet.

I Malmö finns ett välkänt parkeringshus, som delar namn med min sambo Anna, där graffitimålare får dekorera väggar. När följande motiv från Transformers Armada fanns målat där kunde jag inte låta bli att ta ett kort. Där är något sublimt i bilden, Dean är omedveten om motivet men har undermedvetet noterat det pekande fingret och kan inte låta bli att titta ditåt...

Inga kommentarer: