7 februari 2010

Datorvärld á la 80-tal

När jag bläddrade i filmsamlingen för att hitta något kul att titta på, fångade exemplaret av filmen TRON min uppmärksamhet. Det är ett tag sedan jag såg denna kultklassiker, men det är en av mina favoriter från 80-talet. Dock ska jag erkänna att det är nyutgåvan med CGI-förbättringar jag har, som släpptes till 20 års jubileet.

Historien i korthet; programmeraren Kevin Flynn har blivit bestulen på sina spelidéer och programkoder, nu ligger till grunden för företaget ENCOM. I ett försök att skaffa fram bevis på att spelen stulits från honom, bryter sig Kevin in i ett av ENCOMs laboratorium. ENCOMS datorsystem, ett självmedvetet program kallat MCP, försöker stoppa honom och använder ett av forskarnas senaste projekt, en laser som bryter ner föremål och omvandlar dem till datorinformation. Kevin hamnar i datorsystemet och måste göra allt för att stoppa MCP. Till sin hjälp har han det människoliknande programmet TRON som skapats för att rensa systemet från MCP.

Självklart kunde jag inte låta bli att göra en ny bild till samlingen i Deans Moviebox... Klicka för större


1 kommentar:

ConraDargo sa...

HAHAHA! Neeejmen så himla snygg, fantastiskt kul och bra :D