18 februari 2010

Barnslig nostalgi till Extrapris

Sedan Ted Stridh såg en skiss på min figur Dean i en av mina skissböcker, har det varit ett önskemål från honom att jag skulle ta mig tiden att färdigställa bilden. Så när jag hade lite tid över var det just vad jag gjorde...i ärlighetens namn var jag inte svårövertalad.

Motivet är hämtat från en serie skisser, några grova och andra mer utvecklade som denna, på Dean i en medeltidsmiljö. Tanken var att skriva en fantasyhistoria kring honom. Som så mycket annat, hamnade skisserna åt sidan när annat jobb krävde min uppmärksamhet, men å andra sidan är inte projektet bortkastat. Kanske fullföljer jag det?

Tills dess är detta åtminstone en trevlig illustration. Klicka för större


Under kvällen passade Anna och jag på att åka till stormarknaden Citygross i Rosengård. Det är länge sedan någon av oss var där, vilket är dumt eftersom man faktiskt borde kosta på sig att besöka lite andra butiker i stan. Om inget annat för att prova andra sortiment.

Det var med stora ögon jag då gjorde ett fynd.
Jag är, som tidigare nämnts, ett stort Transformers-fan och i Citygross fanns inget annat än en stor hög med leksaker från Transformers Animated. Faktum är att jag, även om många andra fans inte gör det, tycker bra om den här nya tolkningen av den gamla serien. Så jag kunde inte låta bli att köpa två...


Priset? Det var nog det intressantaste av allt...figurer av den här storleken och klassen har jag sett i leksakshandeln har inte kostat under tre hundra. Här fick jag dem för 99:- styck.
Varför? Bara för att jag tycker det är kul... Det är två härliga karaktärer och jag gillar deras design i leksaksform. Så de hamnar i vitrinskåpet med de andra.

De dagar jag sitter med skrivkramp eller inte kan dra ett streck, påminner min samling av gamla och nya leksaker mig om att livet ska vara roligt och lekfullt...något vi alla glömmer allt för ofta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg Dean-bild. Verkligen läcker. Och jag hoppas den där historien omkring honom tar fart.

Vad gäller TF: Du köpte helt rätt karaktärer i alla fall. :-)

/Andreas

ConraDargo sa...

Väldans mysig bild på Dean, han ser så söt ut när han sover ;)

Och faktiskt riktigt fina Transformers också - jag som ändå inte är så värst förtjust i hur Animated är tecknad. Gillade särskilt den gröna :)

Danny Ahrling sa...

Tackar! :-) Provade lite nya tekniker som känns lovande för framtiden...

Där var tyvärr inte så många att välja på, men dessa två uppskattar jag väldigt mycket i tv-serien.

Ja, många är frustrerade över teckningsstilen i Transformers Animated (jag själv älskar den) och vägrar titta...och då ser de inte hur mycket de visar sin uppskattning till originalet, samtidigt som de provar på nytt...
Men smaken är som baken :-)