2 februari 2010

Inkdragon Studio fyller 2år

Det här datumet har känts speciellt för mig de senaste två åren.
Visserligen är det inget märkvärdigt, men samtidigt känns det värt att minnas att det var idag för två år sedan Inkdragon Studio officiellt startade och jag drog igång mitt frilansande.

Det är alltid nervöst när något nytt i ens tillvaro sätter igång, särskilt när de mängderna av pappersarbete som starten av en verksamhet innebär. Visst kan man undra varför det är så mycket papper som måste skrivas under för att du ska ha rätten att ta betalt av någon annan för en utförd arbetsuppgift...men så lever vi i ett byråkratiskt samhälle och kanske lika bra är väl det. För trots det gnisslande och hackande maskineri som en byråkrati innebär, så innebär det också att du har rättigheter och möjligheter. Bara du inte drunknar i pappersmassorna.

Nu har två år gått och jag har redan hunnit känna av både högkonjunktur och lågkonjunktur... Stött på lojala arbetsgivare och de som försöker nalla material gratis...
Det har varit en fantastisk resa och den kommer fortsätta länge...

Och hur firades detta? Med en riktigt fantastisk måltid, min sambo Anna tillagat, åtnjuten tillsammans med hela min familj.


1 kommentar:

ConraDargo sa...

Så kul!! Två år redan va, tänka sig :D Grattis - kul att allting har rullat på genom de här två åren!