3 januari 2010

En god början...

Så har det gått ett par dagar in på det nya året...
Och vad kan man säga mer än att det hittills varit en bra start...

Det enda mörka molnet på en annans klarblå himmel, har varit lite känningar i halsen...något jag arbetar på att bli av med genom att dricka mycket te och ta det lugnt. För övrigt mår jag prima och har huvudet fullt av funderingar på vad jag vill påbörja för projekt av alla jag har tillgängliga. Vilket det än blir, så kommer det att bli ytterst kul att sätta igång.

Nyår spenderade Anna och jag hemmavid i år, eftersom vi hade lite åtagande kort efter att ta oss an. Men det blev en mycket trevlig tillställning ändå. Vi besökte mina föräldrar för lite middag, samkväm och slutligen fyrverkerier.


Den svarta vildkatt mina föräldrar tagit hand om sedan han var liten unge och numera får komma inomhus, fanns också närvarande under kvällen. Det är fantastiskt när man inser att det är en katt, född i det vilda, som ligger snällt och beskedligt på soffan.

Hittills har de inte haft några problem alls med revirmarkeringar, klösmärken eller annat...det är som om han själv insett att han inte får och låter bli... Vilket leder till att han får ligga och njuta på soffan inne i värmen när han har lust, vem sa att katter inte var intelligenta?


Visst är en fest med musik, dryck och sång trevligt...men jag var fullt tillfredställd med att sitta i en mjuk soffa, med något gott att dricka och en liten kurrande pälsboll tätt inkrupen vid min sida.
Det var en riktigt behaglig start på det nya året, om ni frågar mig.

God fortsättning!

1 kommentar:

Anna Vähäkari sa...

Härligt Härligt! Om katter är smarta djur? Oh ja!! =) Självklart... Om dem inte heter Liza och bor hemma hos mig, för då är dem bara allmänt konstiga... Haha... Näro, men skämt o sido så visst är det väldigt smarta djur! =) Lät som ni hade en alldeles underbar nyårsafton! =) God fortsättning på ER! Hälsa Anna! Kramar