19 januari 2010

Från filmsamlingen

Jag älskar film, det är något som är säkert.
Förvisso kan det erkännas att det ibland är en något nischad filmsmak, men jag brukar försöka titta på de flesta genrer då och då. Jag kan fälla några tårar till ett riktigt sorgligt drama eller spekulera om det andliga och mänskliga i en thriller. Men det är äventyr med lite action eller science fiction och fantasy som lättast fångar mitt intresse. Lite förutsägbart kanske, men sån är jag.

Häromkvällen, efter att jag avslutat lavabilden, fick jag en kul idé...
Så jag satte och skissade en stund för att sedan snabbt trycka skissen i scannern. CintiQ-plattan startades och efter en stund var jag klar.
Som ett litet hobbyprojekt, när inget annat finns att göra, tänkte jag göra bilder till något jag kallar Deans Moviebox; parodier av olika filmomslag och posters.

Och eftersom det var den första bilden jag satte ihop, så kändes det rätt att ta en med lämplig titel... Klicka för större bild


Jag kan inte garantera hur ofta jag kommer att göra de här omslagen, men eftersom det var kul och jag hellre sysselsätter mig än inte har jobb att göra, så lär de komma lite då och då. Faktum är att jag redan skissat på nästa, men väljer att inte avslöja vad det är. Det får bli en överraskning när det är färdigt.

2 kommentarer:

Dejan sa...

Spider dan?

Danny Ahrling sa...

Ja...varför inte? Jag har funderingar o den svängen ;-)