6 januari 2010

Scannern är död!

För för nästan två år sedan tyckte jag det var på tiden att skaffa en lämplig skrivare. Något som var billigt och samtidigt hyfsad i sin kvalité. Det var inte så att det fanns ekonomi för att skaffa dyra och fina laserskrivare med färgkapacitet och liknande, utan det skulle få bli en enkel liten bläckstråleskrivare.
Så fann jag en multiskrivare som både kunde skriva ut, kopiera och scanna...min lycka var fullständigt...åtminstone till nyligen...

Billigt eller dyrt, så fort något
går sönder är det mycket svårt
att tro att det just har hänt.
Man sitter, dumt nog, och stirrar på föremålet en lång stund innan vetskapen sjunker in. Ofta knackar man på eller trycker på diverse knappar medan man sitter och stirrar.
Det är åtminstone så jag spenderade min förmiddag, stirrandes och knackandes.

I ärlighetens namn så är skrivardelen fortfarande i gott skick, det verkar bara vara den del som lyser och läser av bilderna som gett upp.
Detta är, för någon som arbetar med bilder, en mindre katastrof och är förmodligen anledningen att det tog extra lång tid innan insikten slog rot.

Förvisso har jag turen att ha en gammal scanner undanlagd i förrådet, eftersom det annars skulle blivit en mycket oförutsedd och ovälkommen extra utgift såhär i början på ett nytt år...för även om scanners, skrivare eller multiskrivare inte kostar allt för mycket numera, så är det inte bara en fråga om att ha den lilla summan till övers...det handlar också om att hitta en bra ersättare också. Billigt och BRA är nyckelorden.

Men för tillfället duger det gamla bra, jag ska bara hitta det i förrådet...det till bristningsgränsen fulla förrådet...med massor av lådor och annat... Det får bli något att ta sig an imorgon...eller på fredag...kanske på måndag...
Scannern är död...leve scannern!

Inga kommentarer: