22 december 2009

Nostalgi & Juletid

Är det något jag uppskattar, så är det ett gott skratt.
Inte ett elakt skratt, utan ett ärligt och helhjärtat skratt som får en att må riktigt bra. Jag hade ett tillfälle nyligen där jag satt tillsammans med min sambo Anna och vår gemensamma vän Andreas. Förutom att prata och skämta som vi brukade, satt vi och tittade på Nostalgia Critic.

För den som inte känner till Nostalgia Critic, så är det ett webb-baserat tv-program som recenserar gamla filmer och tv-serier. Mycket satir och ironi, vilket jag uppskattar väldigt mycket. Det stora dragplåstret för oss var då att se recensionen av He-Mans Julspecial.

Missförstå mig inte, även om jag huvudsakligen var en Transformers-kille som barn, så var också He-Man ett program jag tittade på. Men när vi nu ser tillbaka på serien, fanns det mycket udda i den...och mycket värre är julspecialen.
Jag rekommenderar att ta en titt,
skratt garanteras!

Efteråt kunde jag inte låta bli att skissa av figuren Orko från He-Man...det var dessutom svårt att motstå att tuscha honom för hand och färglägga.

På tal om julspecial, så känns det att julstöket börjar på allvar nu. De närmaste dagarna kommer att vara fulla av att få besök och att gå på besök...laga julmat...baka det ena och andra...paketinslagning och rimstuga...ja allt som hör julen till. Det kommer att vara fullt rulle, men det är så det ska vara. Vem vill vara utan trevligt sällskap och god julmat?

Så om jag blir så uppslukad av julfirandet att jag missar att säga det då, vill jag passa på att önska er alla en riktigt God Jul!

Inga kommentarer: