14 december 2009

Julkort 2009

Som tidigare nämnt, har jag experimenterat en hel del med den nya ritplattan. Det kräver visserligen fortfarande att man tränar och försöker en hel del, men samtidigt visade det sig vara mycket roligt att sysselsätta sig med.

Tyvärr är det ett problem att jag i nuläget inte kan ha skärm och CintiQ inkopplad samtidigt, eftersom mitt grafikkort bara har ett uttag, vilket leder till att jag måste krypa på golvet och byta sladdar tillsammans med en hel del omställningar i datorns inställningar varje gång jag skiftar mellan dem.

Förvisso skulle jag kunna ha min CintiQ inkopplad permanent och använda den som skärm, men det innebär lite försvårande omständigheter för mitt andra arbete. En stor dead-line med manus närmar sig med stormsteg och det är inte riktigt lika bekvämt att ha plattan som skärm medan man skriver eller surfar. Så just nu är de den gamla skärmen som dominerar, av bekvämlighetsskäl.
Det är alltid samma visa, så fort man har något man vill leka med eller prova, så dyker det upp hinder på vägen...

Men så fort manusen är färdiga byter jag dock igen, för suget efter att få träna och måla är alldeles för stort att ignorera...plus att jag vill så fort som möjligt visa lite resultat.
Jag hann dock göra vid årets julkort när jag hade CintiQ-plattan inkopplad och måste erkänna att det gick både lättare och var roligare att arbeta med än med vanlig mus.


Detta kortet är till er som följer mina inlägg och vardagsäventyr, tack för att ni läser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tackar vi särskilt för! Jättefint gjort. Utstrålar allt som är bra med juletid. Den mörka vilande vinterkvällen, ljuset och värmen som strålar med glädje till toner om vänskap, kärlek och gemenskap.

/Andreas

ConraDargo sa...

God Jul tillbaka! Snyggt kort! :)