27 december 2009

Hemmets lugna vrå

Efter att ha gjort en resa uppåtlands för att önska släkten en God Jul, är det skönt att vara hemma igen. Det är trevligt att hälsa på och prata med alla, men när det innebär två resor på kort tid så ska jag erkänna att jag tycker det är skönt att vara hemma igen.
Inte för att resan på något håll gick dåligt, tvärt om gick de mycket smidigare än jag kunnat ana.

Särskilt i förhållande till de som åkte turen efter oss och blev sittande i ingenmansland drygt sex timmar, åtminstone enligt text-tv. Frågan är vad jag hade tagit mig till i en sådan situation...
Tänk vad lite snö kan åstadkomma.


Och trots att det är kul att träffa alla släktingar, kusiner, ingifta, vänner och bekanta, så är det ganska skönt att sitta ner i soffan och ta igen sig genom att knappt göra något en dag. Mer än att tillfredsställa grundbehoven av att ta det lugnt, äta choklad och titta på tv.

Trots att båda jag och Anna satt oss tungt i soffan och njutit av tystnaden idag, så har vi ett åtagande som vi båda sett fram emot. Innan avresan passade jag på att plocka upp biljetter till James Camerons senaste film Avatar. Och även om jag har ett hum om grundhistorien, har jag valt att inte leta klipp på nätet eller läsa in mig på handlingen, och förbereder mig istället på en dunderupplevelse på vita duken. I 3D såklart...

Sen, efter julfirande uppåtlands och en dag av återhämtning med bio, känner jag mig manad att starta upp ritplattan igen och fortsätta med övningarna. Man kanske skulle sätta ett av projekten i rullning snart, ett av de stillastående eller hemliga...vem vet?

God fortsättning till er alla

Inga kommentarer: