23 januari 2009

Äventyr till havs...

Under den gångna veckan har mycket av mitt arbete kretsat kring grundtecknandet av ett omslag till en bok. Det är en gammal vän jag lärde känna på Malmö Högskola, som väljer att på egen hand ge ut en bok om vattenfolk och äventyr.

Det var en mycket stor ära när Andreas hörde av sig och undrade om jag var intresserad av att ta mig an det här uppdraget, och givetvis var svaret ja.

Visserligen har jag gjort flertalet illustrationer av olika slag, men det här ska komma att bli mitt första bokomslag...så arbetet har gått lite långsammare än vanligt, med alla förberedelser som måste göras.

I skrivande stund har det mesta skissats färdigt och det är endast några justeringar och förbättringar kvar innan det är dags att börja sätta färg på motivet.

Dessvärre kan jag inte ännu visa något från motivet innan det är färdigställt, men lovar att så fort omslaget är målat och levererat kommer det att sättas upp här tillsammans med mer information om boken.

Annat nytt är att Digitalcomics (DCX) publicerat en mycket trevlig intervju med Jonas Darnell, skaparen bakom Herman Hedning. Det kommer också snart fler recensioner skrivna av undertecknad, tillsammans med annat kul material...

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Vilken teaser att prata om ett projekt och sen avsluta med "dessvärre kan jag inte visa någont ågot från motivet innan det är färdigställt" ;)