29 januari 2009

Liten lägesrapport...

Under flera dagar har jag nu arbetat med det omslag jag nämnt tidigare. Eftersom Andreas efterfrågade akvarell som bastekniken för bilden, har det tagit lite extra tid att tillverka den. Jag är ingen expert på vattenfärg och ville gå så långsamt fram som möjligt för att resultatet skulle bli så tillfredsställande som möjligt.

Bilden är nu snart klar, det är de små justeringar som måste göras efter att bilden scannats in som håller på att färdigställas.
Det är förvånande hur annorlunda en målning, man haft framför sig i flera dagar i verkligheten, ser ut när den hamnar på skärmen. Inom kort kommer jag att visa upp resultatet.

Väntan mellan de torkande färglagren har jag spenderat med att lyssna på två Artemis Fowl-böcker, Artemis Fowl: The Eternity Code och Artemis Fowl: The Opal Deception, skrivna av den Irländske författaren Eoin Colfer. Även fast jag tycker om det halvonda pojkgeniet Artemis sammandrabbningar och samarbete med fe-folket, är det fortfarande den första boken som känns som den bästa. Dock kan jag med glädje rekommendera samtliga böcker för den nyfikne och fantasyälskande. Mer om karaktärer och handling här.

Serieversionen av samma bok har jag tidigare recenserat för DigitalComics.

Jag har även hunnit med ett möte med DanielEgmont Kärnan, för att diskutera den senaste uppsättningen av manus jag levererat. Stämningen var mycket god och det var glädjande att höra att jag överträffat mig själv denna gången.
Syftet med mötet var att se över manusen och diskutera eventuella förändringar, ett sätt att ge mig den feedback jag behöver för att utvecklas och har varit ett önskemål från mig sedan länge. Och som det känns nu kommer ett redan bra samarbetet att bli ännu bättre.

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Hoppas du får The Amulet snart och lämnar rapport om vad du tyckte ;)