14 januari 2009

Återkomsten nalkas...

Sen det började talas om att den gamla favoritserien Transformers skulle filmatiserats och släppas sommaren 2007, var jag mycket uppspelt och besökte den officiella hemsidan flera gånger i veckan för eventuella nyheter om inspelningen eller släppta bilder. I och med att teaser-trailern släpptes satt jag där som klistrad.
Och till skillnad från många andra fans var jag nöjd med slutresultatet. Inte fullt tillfredsställd, men mycket nöjd ändå.

När jag idag gjorde ett besök på den officiella hemsidan kunde jag glädjas av att det släppts följande teaser-bild som omslag till sidan.


Givetvis hoppades jag att det fanns mer på hemsidan nu, vilket det dessvärre inte gjorde. Det enda som fanns i nuläget var trailers och bilder från den första filmen. Dock var omslagsbilden en efterlängtad bekräftelse på att något håller på att hända.

Att Michael Bay denna gången varit ytterst försiktig med hur mycket som läckt om filmen, manus och bilder, har varit ganska tydligt. Att hans dator hackades, manuset läckte ut och för mycket om och kring figurerna släpptes för tidigt förra gången har satt sina spår.

Trots det tycker jag att Bay är lite för förtegen om vad som händer eller inte händer. Han har gång på gång gått ut på sin blogg och talat om att all den information som faktiskt släpps, kan vara falsk information bara för att skapa osäkerhet om vad som faktiskt kommer att finnas i den slutgiltiga filmen.
Men vid det här laget borde det ha släppts en teaser-trailer också, bara något för att öka intresset...

Oavsett vad, tycker jag personligen att det ska bli spännande med den nya filmen och väntar spänt på att sommaren ska komma...

1 kommentar:

ConraDargo sa...

Mycket häftig och eggande teaser :D

Tre gånger till planerar "gänget" här att se första filmen, så tajmar vi in den sista filmkvällen lagom till den andra filmens premiär ^^