4 januari 2009

Fortsatt vektorträning

Sen jag fick tips kring hur vektor-teckningar framställs, har jag funderat på lämpliga träningsmotiv för att jag ska få mer känsla i teckningsmetoden. Det tar ju en ganska bra stund att göra en teckning i Illustrator eller andra vektorbaserade program, även fast bilden ser enkel ut. Att jag tar lite extra tid just nu beror säkert på att jag inte är helt säker på i vilken ordning vissa saker ska göras, men så snart det blir rutin kommer det att gå undan, är jag säker på!

Jag skissade upp följande bild i mitt skissblock och tyckte att den hade vektor-potential, så jag började rita upp den. Redan här, känner jag själv, att jag kommit längre i utvecklingen. Den är mycket mer avancerad än Transformers-figuren i förra inlägget och tog ungefär lika lång tid att framställa.
De två figurerna är den ena nallen från mitt sagoarbete tillsammans med ett spöke jag skapade för motivets skull...
Men han kanske kommer att sparas och användas...han blev så charmig på något vis...

Under helgen har jag ramlat över lite fanart och produktionsbilder till The Legend of Zelda; Twilight Princess och kunde inte låta bli att bli sugen på att varva spelet igen. Som 80-talsbarn har jag Zelda, Mario, MegaMan och de andra klassiska Nintendofigurerna varmt om hjärtat.

Det är kanske dags att koppla in GameCuben igen…

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

Ja den där blev ju verkligen ännu bättre! Så det känns som att du gör snabba framsteg :)

På tal om Zelda-fanart - får vi se något sådant från dig? ;)

Åh gud om du kunde göra något från Flashback ;P

Danny Ahrling sa...

Tack, kul att framstegen syns ;-)

Ja, nån Zelda-aktig bild kanske kommer, vem vet?