7 januari 2009

Ny DCX på väg...

Träffade på redaktören till DigitalComics.nu, Ted Stridh, under kvällen. Eftersom vi har inte pratats vid sedan mitteln av december, så vi passade på att stämma av vad som hänt sedan sist.

En glädjande nyhet var att DigitalComics, där jag själv är med som serietecknare, skribent och recensent, genomgått en ordentlig makeover under julledigheten.
Den lilla förhandstitt jag hade möjligheten att se, gav mig ett mycket bra intryck. Stilen är modernare, renare och ger ett mer sofistikerat intryck, samtidigt som artiklar och serier bli lättare att läsa.

Personligen har jag alltid haft svårt för digitala tidningar som har för mycket färger och detaljer tillsammans med för liten storlek på texten, läsupplevelsen blir näst intill katastrofal. Samma sak gäller långsam laddning av en sida...vilket jag fick höra också kommer att vara ännu snabbare i den nya versionen.

Onekligen kliar det redan i fingrarna att sätta igång med nya texter, recensioner och serier för att få upp dem på den nya sidan...men vi får vänta till den 15:e januari nypremiären skall vara...fast med lite tur är den kanske uppe tidigare?

Håll tummarna, det tänker jag göra...

Och ett stort grattis till Ted som antagits till Högskolan i Gävle, där han vid sidan om arbetet med DigitalComics kommer plugga IT...

Inga kommentarer: