20 november 2008

Söta små sagonallar

En av de stora fördelarna med att frilansa är möjligheten att planera in tid för sina egna projekt parallellt med de uppdrag som man åtar sig. I nuläget har vardagsarbetet dock tagit det mesta av min tid och energi. Trots det har jag fortsatt att fila på en barnboks-idé jag haft liggande ett par månader...oavsett om den kommer att publiceras en vacker dag, eller om det bara blir ett bra tillskott till portfolion, spelar i nuläget inte någon roll.

Den huvudsakliga biten av berättelsen kommer att snurra kring de två huvudpersoner, två björnar med trollkarlshattar. Dessa två kommer att bära stora delar av berättandet, även om jag har för avsikt att lägga grunden för andra huvudkaraktärer om boken skulle bli så uppskattad att en fortsättning blir aktuell...

Jag vill av flera skäl inte avslöja för mycket av handlingen ännu, främst därför att jag kan komma och ändra en hel del innan jag faktiskt sätter mig ner och målar den. Trots det kan jag inte låta bli att lägga upp ett litet smakprov...

Inga kommentarer: