25 november 2008

Kladd med gouache...

Även fast jag hann påbörja målandet igårkväll, så blev det bara en timmes jobb innan ögonlocken blev för tunga. Och eftersom det alltid finns en morgondag (måste man utgå från iallafall, annars skulle det blir lite för pessimistiskt) så bestämde jag mig för att det var bäst att fortsätta när jag fått lite nya krafter.

Det var roligare att måla med gouache än jag hade trott. Visst finns det mycket att lära sig, men redan igår kände jag att det fanns en hel del jag snappade upp...så kvällens session i arbetsrummet kommer att se lite annorlundare ut än igår. Det märks tydligt att jag är van vid akvarell när jag lägger på baslager med färg. Men med tjocka pigment kan man unna sig att få ta i lite, resultatet blir bättre och man har mycket roligare.

Slutresultatet kommer nog inte att bli så som jag föreställt mig, men det är viktigt att fortsätta lära sig den viktiga läxan när man arbetar med bildkonst; det kommer aldrig att se exakt ut som man har tänkt sig!

På tal om bilder, så lät jag en av mina nuvarande uppdragsgivare digitalt framkalla några av mina fotografier och montage för att använda i företagsrepresentation samt portfolion. Här är två...


Inga kommentarer: