15 mars 2011

Webcomic: Pyregrass

Såhär efter en stor deadline, som svalt upp all tid fram till innan den äntligen möttes, är det skönt att ta det lite lugnare. Visst finns det fortfarande många bollar i luften att hålla ögonen på, men efter en sådan fritidsslukare är det välförtjänt att få sitta en stund och se efter vad som dykt upp de senaste dagarna.

Jag har bland annat missat några sidor i min vän och kollega Cecilias webcomic Pyregrass, så det var på tiden att jag läste ikapp..! Sedan hon lanserade den har jag försökt att inte missa en enda uppdatering!


Vart historien leder kan jag bara ana, men vi får inledningsvis följa Silas...en alkemist som söker efter ett sätt att bota den mycket sällsynta och svåra sjukdom han lider av. Men den lösning han överväger är annorlunda och kan komma att ha konsekvenser...
Serien uppdateras med en sida varje vecka och får en verkligen att komma tillbaka för mer.

Än mer spännande är Cecilias berättarstil och unika teckningsstil. Väl värd ett besök eller tjugo!

Inga kommentarer: