6 mars 2011

Fängslande omslag

Det är sällan jag verkligen faller för ett omslag...inte på ett sätt som gör det oundvikligt för mig att köpa boken...eller filmen...eller albumet... Vanligtvis kan det få min blick att fastna, men frågan om jag kommer att köpa produkten i fråga är fortfarande ovisst.

Men jag måste erkänna att jag trollbands nyligen på ett sätt som det var väldigt länge sen sist... Jag passerade Science Fiction-bokhandeln på väg genom stan och har alltid väldigt svårt att bara gå förbi, i regel är det mycket roligare att unna sig en sväng in och se vad som tillkommit i sortimentet.

Det var då jag fastnade i hyllan för de nyaste titlarna. Vad det var som gjorde det har jag svårt att förklara, det var bara något som talade till mitt inre. Det var den perfekta blandningen av mystik, fantasi, steampunk och så mycket annat som fick något i mitt innersta väsen att låta ping!


Incarceron är den första boken av två av författarinnan Catherine Fisher om en artificiell och inspärrad värld där alla hålls fångna. Men det finns de som längtar efter att få se utsidan...

Det slog mig när jag stod i kassan och kassörskan redan börjat slå in boken att jag inte ens tittat på prislappen. Lyckligtvis var det på en prisnivå jag kunde överleva, men jag bävar för dagen då något mycket dyrare fångar och trollbinder mig på samma vis...

Jag tror jag måste skaffa en större plånbok..!
Eller åtminstone hitta en lucka i min tillvaro som tillåter mig att hinna läsa boken i lugn och ro innan det är dags för nya sysslor!

Inga kommentarer: