11 mars 2011

Paradnumret!

Det är dags att avslöja vad som, förutom mina vanliga uppdrag, tagit den mesta av min tid på sistone...

Jag blev tillfrågad om jag ville överta som Nya Serieparadens redaktör, eftersom en omstrukturering gjort tidningen tillgänglig. Att få ha hand om en tidningstitel med så mycket bra innehåll och roliga serier, är en möjlighet ingen serieälskare skulle kunna säga nej till?

Men det blev en hel del jobb, mer än det som var uppenbart. Den förra redaktionen hade inte sparat någon form av dokumentering...ingen som jag fick ta del av i alla fall...så det blev en hel del efterforskningar genom att försöka gå igenom gamla nummer för att ta reda på vilka serier som redan publicerats och vilka som ännu inte gått. Ett jobb som tar längre tid än det låter...
På rekordtid gjordes det, ska tilläggas, för det fanns ju så mycket annat som också skulle göras omgående...översättningar, layout, textning, färgläggning, med mera.

Så efter en riktigt stressig period kom numret ut, och jag måste säga att med tanke på vilket oerhörd tidspress alla haft så har alla medverkande verkligen visat proffs de är.

Nu börjar arbetet med kommande nummer, men den här gången efter egen planering... Så nästa tidning kommer bli ännu bättre!

Inga kommentarer: