6 januari 2011

Brädspel & Titelkort

Jag älskar spel...särskilt brädspel. Kanske för att man både blir så barnsligt entusiastisk och oftast har riktigt roligt tillsammans med sina medspelare. Det har lett till att den senare tiden så har det köpts fler och fler brädspel hem den senaste tiden...

Därför har jag också följt min vän Tomas ConraDargo Engströms brädspelsrecensionerYouTube med stort intresse. Både för att bara se själva videon och få förslag på bra spel att prova på i framtiden, men också för att senare ha chansen att prata om spelen med honom personligen.

Det var under ett sådant samtal som jag frågade om han inte hade föredragit att ha ett titelkort med vilket spel som skulle recenseras i varje video, istället för att bara skriva vit text mot svart bakgrund i videoredigeringsprogrammet. Tomas tyckte det var en kul idé, men att han själv inte hade varken program eller kunskapen att göra något sådant själv, så jag provade att sätta ihop ett enkelt och snabbt kort åt honom för en kommande video.


Tydligen blev Tomas så nöjd med slutresultatet att han bett mig fortsätta, något jag tror kommer bli en trevlig omväxling till allt skrivjobb jag gör. Videon, som titelkortet gjordes till, kan du se här.

Inga kommentarer: