20 januari 2011

Hyllan som rasade

Det råder kaos i Studion här...med drivor av material, böcker, album och allt annat möjligt och omöjligt som jag samlat på mig. Och allt beror på en liten, liten metallplugg...

Jag har en tendens att lägga saker på hög. Inte bara enstaka föremål utan jag staplar både högt och mycket. Det bara blir så och jag har, oförklarligt nog, i regel stenkoll på vad som ligger var. Oavsett så samlas det ofta en hög eller två vid ritbordet, soffan och sängen för att nämna några platser...och förr eller senare är det dags att lägga tillbaka allt på hyllan där de kom ifrån.

Det var under en sådan återlämning som en av hyllorna på en av bokhyllorna i Studion valde att leva farligt och lossnade. Omedelbart hade jag famnen full av ännu fler album och tvingades mycket raskt tömma hyllan och inspektera vad som hänt.
Av någon anledning hade sprinten, en av fyra som håller hyllan på plats, ätit sig in i bokhyllan och blev ostadig i väntan på att få kasta sig över mig som hämnd för alla böcker jag äger.

Att flytta hyllan till en annan uppsättning förborrade hål var enkelt, men nu kvarstod ett drastiskt problem. Nu fick inget som stått på hyllan plats längre, den blev för trång.
Så det råder full sortering och omstrukturering...som jag inte har tid med, för liksom alla andra olyckor så kommer den sällan ensam. Många deadlines och mycket att göra leder till att skåpen får vänta...

Men saker och ting ligger i alla fall i högar, så det känns naturligt och rätt. Åtminstone fram tills jag snubblar över en av dem...igen...

Inga kommentarer: