6 september 2010

Inlägg 200


Efter så många inlägg...vad kan man säga?


Ett så högt nummer känns alltid så avlägset när man börjat, men sakta närmar det sig...textrad efter textrad, sida efter sida...

När jag startade den här bloggen visste jag inte exakt vad jag ville uppnå med den. Skulle den vara ett forum där jag enbart visade upp alster, teckningar, målningar och foton? Skulle det vara en plats för att skriva reflektioner om att driva en egen verksamhet med samma namn som bloggen? Eller skulle det vara någonstans att fritt få fundera och berätta om den vardag jag har?

Ambitionen var hög...och är fortfarande...skillnaden är efter så många inlägg att jag känner mig mer avslappnad inför tanken att skriva och berätta. Det är inte en blogg med ett specifikt mål, som min tanke var från början, det är en blogg för vad som händer och sker på Inkdragon Studio...vad som händer och sker i min närhet... Jobb jag gör, bilder jag tecknar, texter jag skriver, folk jag träffar, böcker jag läser, filmer jag ser...detta och så mycket mer formar den jag är och den jag kommer att bli...

Kanske är inte allt det mest relevanta man kan tänka sig, det mest givande eller det mest välformulerade. Men det är något som händer här och nu... En tanke jag har då, vid det tillfälle då den skrivs. Och allt måste inte vara allvarligt! Seriöst möjligen, men utan leklust och udda ting blir vardagen mycket grå och trist...och en allt för grå vardag vill jag inte ha.

Så tack till er alla som gör min vardag vardag färgglad och spännande...och tack till dig som läser detta. Du är en av dem!

Här är inlägg 200...och det är bara början!



Inga kommentarer: