2 juni 2010

Ännu mer nätproblem

Det är alltid tråkigt att låta som en repig skiva och upprepa saker, men ännu en gång blev jag sittande utan internet eller telefon. Oftast har det bara varit ett mindre problem, ett slag för den personliga underhållningen, men det har mer och mer påverkat mina uppdrag som frilansare.

Att sitta med manusmaterial och annat som enligt överenskommelse skulle skickas under dagen och så sitta utan tillgång till internet i drygt åtta timmar är minst sagt frustrerande... Om inget annat känner man sig inte särskilt professionell när man försöker förklara varför materialet inte skickas som avtalats. Det var kanske ingen katastrof, men samtidigt en så onödig incident.


Vi har kontaktat vår leverantör, Telia, flera gången genom mail och per telefon men utan större framgång. De flesta gångerna kopplas vi ur telefonkön flera gånger att jag tappar hoppet och försöker reparera skadorna frånvaron orsakat.

Idag var måttet rågat, då efter de dryga åtta timmarna såg Anna och jag att vi fått ett svar på vår senaste felanmälan som kunde summeras till; Vi har ingen aning, du får prata med någon annan...

Så jag ringer upp, kopplas bort ett par gånger och kommer slutligen i kontakt med en människa. Förmodligen var jag något extra frustrerad och irriterad då så mitt tonfall var nog inte mitt vanliga trevliga. Jag försökte vara civiliserad, men efter att killen i andra änden suckat ett par gånger och svarat nonchalant, måste jag säga att allt förtroende för Telia och deras kundservice är näst intill borta...

En tekniker ska nu dyka upp och kontrollera vår utrustning, eftersom det måste vara hos oss det är fel. Om det, efter detta, fortsätter att strula, så blir det att ta sig an en annan leverantör...

4 kommentarer:

Ted Stridh sa...

Kan du göra en till bild - men med en ödla i stolen? Haha. ;)

Danny Ahrling sa...

Haha...ja det blir ju samma sits hur man än ser på det ;-) Men ditt nät har kommit igång igen?

Anonym sa...

felia strikes again... www.bredbandsbolaget.com säger jag... chop chop... tom comhem har bättre support (och det trodde jag själv aldrig att jag skulle säga, men de är fan klanderfria hittills sen jag gick över till dem)

/gnu

Danny Ahrling sa...

Hade en tekniker över idag som gjorde en felsökning med sin utrustning...som han sa, det är svårt att hitta felet när det "fungerar", vilket gör felet hos mig lite lurigt...

När det slår till, kan jag inte höra av mig till dem...och när det går över finns det inget att göra... Fick lite tester jag ska göra när jag får problem igen, men det är bud på att byta helt klart. Har fått lite olika tips och är tacksam för dem alla! Bra att veta vilka som funkar :-)