8 juni 2010

Manusarbete och recensioner

Nu är det, igen, en sådan tid där det till synes finns hur mycket att göra som helst. Främst så närmar sig månadens stora deadline för manus och det tar upp mycket av min tid. Samtidigt drar jag i trådarna och förbereder lite för andra uppdrag som jag är involverad i och som kommer vara mycket roliga att få göra...men mer om dem när det händer saker.

Men allt det är skrivjobb och det är aldrig kul att gå för länge utan att ha en chans att teckna lite, men när det gäller nöjestecknande så måste jobbet gå före...men så fort det kommer en lucka kan jag garantera att skissblocket åker fram med en smäll!

Jag fick med posten, för ett litet tag sedan, ett paket med recensionsexemplar av två nya mangatitlar. Det är förlaget Ordbilder Media som sett att vi pratat om mognare manga på DigitalComics och som därför skickade material att recensera om intresse fanns. Och efter att ha småbläddrat i dem båda så ser jag fram emot att skriva några rader om dem. Om allt material som kommer från deras förlag har samma kvalité, måste jag hålla ett öga på dem och se vad som kommer i fortsättningen.

Det är på tiden att jag kommer igång med läsandet så att recensionerna kan publiceras. Men det blir också skönt att blanda upp skrivandet med lite läsande också de närmaste dagarna...

På tal om DigitalComics, fyllde min kollega och vän Ted Stridh i dagarna år. Det har, sedan Ted kontaktade mig för några år sedan, varit ett nöje att samarbete med honom och att skriva för DCX.
Ännu ett stort grattis till dig Ted!

Inga kommentarer: