20 maj 2010

Under ängelns blick

Det har varit en tid med mycket att göra och skriva. Men eftersom jag hade en stund över utan större åtaganden, kunde jag inte låta bli att passa på att roa mig med skissen av ängeln som jag la upp för ett tag sedan. Visserligen valde jag bara att tuscha en del av den, men det var mest som underhållning och för att jag tyckte det var en kul utmaning. När mer tid finnes kanske den får en gnutta färg också.

På tal om färg så träffade jag en kollega idag och vi delade med oss av lite erfarenheter över en lunch. Jag fick lite intressanta färgläggningstips som det kliar i fingrarna att få prova på... Cecilia, som hon heter, är en talangfull tecknare och har en hel del projekt på gång. Jag kan bara vänta med spänning på att få ta del av det hon hemlighetsfullt arbetar på... Vad det än blir, är jag säker på att det kommer vara lysande.

Ta en titt på hennes deviantArt-galleri här.

Inga kommentarer: