3 november 2009

Zombie i gryningen

När jag som bäst satt och skickade digitala Halloween-kort i helgen, plingade det till i inboxen. Det visade sig att det inte bara var jag som satt uppe sent... Tony Cronstam, som alla Metro-läsare vet tecknar strippserien Elvis tillsammans med sin fru Maria, skickade ett tack och undrade om jag ville komma till Form & Designcenter i Malmö.

Under lördagen satt han och Maria på plats för att signera det nya albumet, varpå de undrade om jag inte kunde titta in och prata lite.
Det var ett tag sedan jag träffade Tony och Maria, tillsammans med deras lilla dotter, och jag har alltid varit svag för att vara social. Dessutom var det ett bra tillfälle att fixa ett ex av nya albumet.

Det var full fart på Form & Design. Det var både serieutställningar, paneldebatter och seminarier, förutom signeringar av olika sort. Så både Tony och Maria hade fullt upp i sitt bås. Vi lyckades trots det prata lite om ditt och datt...samtidigt som Tony skrev ett par rader i mitt exemplar av Måndags zombie, en titel jag kan sympatisera med fullständigt eftersom det är så jag känner mig varje morgon.


Han är lite av en retsticka, men är en härlig kille med ett stort hjärta. Både han och Maria är mycket glada och positiva människor som är härliga att umgås med. Plus att Tony är en grym tecknare. Det är alltid roligt att veta att någon med så mycket kunskap, skicklighet och erfarenhet gillar mitt arbete...


På tal om i lördags...så fick jag se bilder från den maskerad som min vän Tomas Engström, känd från Loading.se, gick till klädd som Alucard från Anime-serien Hellsing. Givetvis kunde jag inte låta bli att göra ett snabbt fotomontage med honom...


Som tur är har Tomas mycket humor och uppskattade mitt lilla bildexperiment. Annars hade han kanske bitit mig med de där långa vampyrtänderna. Ja man vet ju aldrig...

Inga kommentarer: