14 november 2009

En liten arbetsplats

Det har varit en stressig period med mycket som skulle avslutas. Lyckligtvis har nästan alla dead-lines mötts och jag kan börja slappna av. Det finns dock ett antal manus kvar att skriva och kommer att pocka på min uppmärksamhet hela helgen. Trots det var det skönt att vakna i morse utan stress och bara kunna ligga kvar för att dra sig.

Medan jag satt och skrev på manusen gjorde Anna mig sällskap och vi satt och pratade om ditt och datt. Anna nämnde önskan att ha en fast arbetsplats där hon kan sitta och måla eller arbeta med sin scrapbooking. Jag slogs omedelbart av inspiration och kastade mig in i arbetsrummet för att rensa en stor yta som fanns ovanpå arkivskåpet.

Ordet "arkivskåp" leder säkerligen mot tunna och långa plåtskåp där viktiga papper läggs i bokstavsordning, men inte i det här fallet. Istället är det ett mycket brett och djupt skåp anpassat för stora målningar eller original, samt oanvänt papper. Jag övertog detta skåpet från en äldre kollega som bestämt sig för att sluta och gjorde sig av med sin utrustning...det skåpet har gjort mycket nytta i mitt arbete.

Tvärr har ovansidan istället varit avlagringsplats där allt man inte vet vad man ska ha det till just nu, i väntan på att kanske användas. Så detta var ett utmärkt tillfälle att rensa undan skräp från hela rummet och samtidigt göra Annas pyssel lättare.

Så fort jag var klar organiserade Anna om ytan till en mycket tilltalande arbetsplats. Den är kanske inte idéalisk, men är bättre än inget i nuläget. Nu har hon dessutom möjligheten att gå ifrån och låta arbetet stå över natten.Jag minns själv hur irriterande det var att behöva plocka fram och sedan undan allt arbetsmaterial när inspirationen satte in...



Och på tal om inspiration, det är ett tag sedan jag publicerade nya recensioner på DigitalComics...men snart blir tillvaron lite lugnare och då kommer fler. Dock fick jag ett mail nyligen från tecknaren Katarina Emgård, vars serie Kisenja jag recenserade senast:

Hej!
Vill börja med att tacka så väldigt mycket för den fina recensionen!
Och sedan passa på att tala om att den 3:e episoden av Kisenja serien nu är uppe. Så ta gärna en titt igen :) Ha en fortsatt fin dag!

Vem tycker inte om att få ett så fint mail då och då? Jag kan erkänna att jag hade en glad känsla resten av den dagen...

2 kommentarer:

Skolkatalogen sa...

Arbetsplatsen är skitsnygg. Anna uppskattade det är jag säker på.

Ser fram emot att läsa mer snart då.

Anna J sa...

Jag uppskattar det VÄLDIGT mycket... Äntligen kan jag få släppa loss mitt kreativa kaos! :D