24 november 2009

Retro; Burger Bang

Jag är en hamster när det gäller datorfiler. Det är väldigt sällan jag slänger någon helt och hållet. Små textdokument, gamla fotografier, demonstrationsexemplar av bilder jag arbetat på, etc. etc.
Listan kan bli hur lång som helst...

Under en jakt på några gamla filer jag helt plötsligt bestämde att jag behövde, så stötte jag på följande seriesidor. Arbetet hör hemma i ett Fanzin, vi tillverkade på Serieskolan, som döptes kort och gott till Kokbok. Tanken var att göra något intressant som kunde på något vis associeras till mat eller matlagning. Jag valde att ta steget till bisarr vetenskap blandad med osann historia om mat...
Klicka på bilderna för att se dem i full storlek.


Att hitta dessa gamla sidor får mig att vilja komma igång med serietecknandet igen. Det var så stimulerande att få göra. Och nu när det finns lite mer tid igen...så kanske jag gör slag i saken.

På tal om mer tid, så har V for Vendetta nu recenserats och kommer att läggas upp på DigitalComics så fort som möjligt. Där ligger redan en recension uppe om webbserien Looking for Group, har du inte redan sett den så ta en titt här.

Eftersom filmversionen av V for Vendetta visades i helgen gjorde jag slag i saken att se hela, för en gångs skull. Den innehöll en hel del skillnader jämfört med originalet, varpå jag kommer att göra en kort reflektion om dessa på DigitalComics blogg. Ta en titta där inom kort för att ta del av mina tankar kring de båda versionerna.

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

Och hur länge sedan var det du tecknade den där serien då? :D Så man har ett hum om hur pass gamla filer som ligger och tar plats på din dator ;)

Danny Ahrling sa...

Den där berättelsen är över 4 år gammal, några månader hit eller dit är svår att komma ihåg :-)