8 november 2009

Gräset är alltid...

...grönare på andra sidan. Det är nog ett av våra mest använda ordspråk idag, främst använt för att verbalt illustrera tron att andra alltid har en bättre och mer givande tillvaro. Men idag fick uttrycket en lite mer direkt betydelse.

Efter att ha spenderat helgen i stort med att sova, knappra på datorn och bara njuta av tillvaron, kändes en långpromenad inte helt fel. Så både jag, min sambo Anna och hennes mamma på besök uppifrån, drog på oss höstjackor och halsdukar.

Efter ett tag hamnade vi vid fälten nära havet här i Bunkeflostrand. Vi hade ingen aning om att de skulle vara fulla av får...


Det första tackan vi ser stod med huvudet pressat genom staketet för att komma åt gräset på andra sidan. Att hon stod på ett grönt fält spelade ingen roll, gräset på andra sidan staketet var så mycket mer lockande.

Hon var dessutom inte ensam, flera andra tackor stod på rad vid staketet med huvudena pressade ut och tuggade förnöjt.


Som tur var hade jag min kamera med mig och passade jag på att ta några bilder på dessa söta och lustiga djur...där de förnöjt skumpade runt, åt och tittade ibland undrande upp på oss.


Man kan säga vad man vill, men det var en mysig och fridfull syn att stå och se på en lång stund innan vi bestämde oss för att vandra vidare. Men jag ska erkänna att jag burit känslan av lugn och frid med mig hela dagen...en riktigt behaglig söndag...så jag är fullt till freds med gräset på min sida. Just nu åtminstone...

Inga kommentarer: