27 november 2009

Arbetsplats 2.0

Det var definitivt dags för en rensning i studion. Även om det sägs att vi lever i det papperslösa samhället, så märks det inte på något annat vis än att utskrifterna verkar aldrig ta slut...varken egna eller andras. Hos mig har papper tendensen att hamna i en hög som skall gås igenom senare. Är det inget viktigt, kan senare bli mycket senare.

Eftersom jag just var i färd att möblera om studion, för att Anna skulle få en bättre arbetsyta än den hon hade, så kändes en rejäl genomgång av lådor och skåps innehåll vara det enda rätta.
Tanken var att Anna skulle få plats med en mycket vacker sekretär som hon fått överta.
Halvvägs genom möbleringen kom Anna med förslaget att istället ställa sekretären i rummet intill. För att, som hon motiverade, vi båda ska kunna sitta i lugn och ro för att arbeta...så blir det dessutom inte så trångt i ditt arbetsrum.
Iden var bra och så blev det...


Jag har redan hunnit smygsitta där och skissa på några idéer. Det enda som återstå är att gå till Miljöhuset här intill och slänga allt papper och all kartong som rensades ut, tillsammans med en massa annat skräp som av nån anledning hållit sig kvar.

Annas nya och riktiga arbetsplats, som var mycket efterlängtad, gav henne tydligen omedelbar inspiration eftersom hon redan scrapbookat där. Vad det är hon gjort vet jag inte, precis som jag föredrar hon att hålla sina små projekt hemliga. Det är ju roligare att visa upp något färdigt då, vilket jag fullt och fast kan hålla med om...men samtidigt är jag så nyfiken att jag håller på att spricka.

Man kanske ska tjuvkika lite försiktigt.........nej, typsikt.
Sekretären är låst...

2 kommentarer:

ConraDargo sa...

En mycket tjusig arbetsplats du har! Precis som det SKA se ut när man tecknar :D

Danny Ahrling sa...

Bara den lilla småröran som saknas...men det lär inte dröja länge innan den är på plats ;-)