23 april 2009

Nytt liv i gammal skiss

Efter de senaste längre och tyngre blogginläggen tänkte jag att det var dags att lätta upp stämningen. Eftersom det varit många dead-lines som skulle nås samtidigt, fanns det svårt att hitta tid till Astro Oddyssey...som färdigställdes häromdagen och har skickats till Ted StridhDigitalComics. Anledningen att den ev. inte kommit upp ännu är tydligen fortfarande tekniska problem.

Nu när allt är ivägskickat och senaste sidan väntar på att läggas upp, passade jag på att bara nöjesrita lite. Jag hittade en skiss på en favoritfigur som jag fortfarande håller på att utveckla; Martin.

Martin är en figur jag håller på att skriva och skissa upp en serie album om, ett utkast till det första ligger och väntar på att ses över, modifieras och slutföras...men eftersom det inte finns tid för ett så stort arbete just nu så får det vänta lite. Dock kunde jag inte låta bli att tuscha och sedan också färglägga skissen på honom... Mycket nöje.

Inga kommentarer: