21 mars 2009

Stormarknads hysteri

Förutom att leva långt bort i fantasin och tankarna, som jag gärna gör när jag håller på att försöka skaka fram några roliga idéer, måste man ibland göra mer än att drömma. Man måste göra så vardagliga ting som exempelvis att storhandla och fylla kylen. Det kan kännas vara onödigt, dyrt och tråkigt, men när man står med kurrande mage och stirrar in i den tomma kylen så blir det ett ganska angeläget problem. Personligen försöker jag undvika att komma så långt...

Det dummaste jag kunde göra egentligen var att handla en fredag... För det vet alla som någonsin besökt en stormarknad att det är sämsta möjliga dag. Trötta, sura och frustrerade människor som trängs, knuffas och med flit kör in i varandra med kundvagnar.

Att handla påminner mig om det gamla Labyrint-spelet i trä som var populärt under 80-talet... Där man med två knappar som fick spelplanen att luta fram och tillbaka skulle få en metallkula genom labyrinten utan att falla ner i hålen på planen. Här försöker man istället undvika alla kunder som driver runt som om de var ensamma i butiken, för om man träffar dem blir det många sura miner eller otrevliga kommentarer...

Det kanske skulle vara en idé för Hasbro att slå ihop deras gamla klassiska spel Hungry hungry hippos med labyrint-spelet och skapa Angry angry shoppers.
Att få komma ut från butiken efter 40 minuter blir en en näst intill extatisk fröjd...

En glad nyhet var att en gammal vän, Jenny från Malmö Högskola, hörde av sig idag med ett mail. Bland annat berättade Jenny att hon också bloggar...varav ett av inläggen var om mig, mitt arbete och Astro Oddyssey. Det är, om man ska vara ärlig, en liten egokick att bli omnämnd av någon annan... Ta en titt på Jennys blogg Jennysegenlilla, det kommer jag att fortsätta göra...

Inga kommentarer: